📅 Από τα τέλη του ’80 μέχρι σήμερα
🎧 Μουσική, skateboard και... μπλε κουτάκι
💙 Όταν η καλοσύνη είχε γεύση φρούτων
🍹 Η πρώτη εμφάνιση
Το Amita Motion κυκλοφόρησε στην Ελλάδα στα τέλη της δεκαετίας του ’80, σε μια εποχή που οι συσκευασίες χυμών ήταν βαρετές και η νεολαία αναζητούσε κάτι νέο. Η Amita (ανήκε ήδη στην Coca-Cola 3E) λάνσαρε έναν πολύφρουτο χυμό με έντονο γαλάζιο κουτάκι, που φαινόταν μοντέρνο, δυναμικό και νεανικό.
Το σλόγκαν «Ημέρα Θετικής Ενέργειας» ήρθε αργότερα, αλλά η φράση "Motion" έγινε γρήγορα συνώνυμο του cool.
🎵 Το soundtrack μιας γενιάς
Η Amita Motion μπήκε γρήγορα στον παλμό των νέων. Έγινε χορηγός σε συναυλίες, δημιούργησε τη γνωστή "Ημέρα Θετικής Ενέργειας" και υποστήριξε καλλιτέχνες όπως:
- Μιχάλης Χατζηγιάννης
- Stavento
- Vegas
- Claydee
Οι συναυλίες Motion κάθε Σεπτέμβρη εξελίχθηκαν σε θεσμό για τους έφηβους, με χιλιάδες νέους να συρρέουν στις πλατείες για να πιουν χυμό και να ακούσουν μουσική.
🛹 Ένα lifestyle σε χυμό
Το μπλε κουτάκι δεν ήταν απλώς ένας χυμός. Ήταν:
- Το τελειώμα του κυλικείου στο σχολείο.
- Η παρέα στο παγκάκι όταν αράζαμε.
- Η συνοδεία του Walkman ή του Discman.
Το Amita Motion έγινε σύμβολο μιας εποχής, όπως κάποτε το Sprite ή το Fanta. Μόνο που δεν ήταν αναψυκτικό. Ήταν «υγιεινό», άρα σου επέτρεπαν να το πίνεις ελεύθερα οι γονείς.
📺 Διαφημίσεις που σημάδεψαν
Οι τηλεοπτικές διαφημίσεις του Motion ήταν πάντα προσεγμένες.
Έφηβοι σε σκέιτ, graffiti σε τοίχους, μουσική ποπ και ένα μήνυμα καλοσύνης και θετικής ενέργειας. Το προϊόν πούλαγε μια ιδέα ζωής — κι αυτό το έκανε να ξεχωρίζει.
📦 Από το κουτάκι στο μπουκάλι
Σιγά σιγά, η συσκευασία άλλαξε. Από το χαρακτηριστικό μπλε κουτί Tetra Pak, περάσαμε σε πλαστικά μπουκάλια με πιο «ενήλικη» αισθητική.
Παρότι το προϊόν παραμένει δημοφιλές, εκείνη η μαγεία του ‘90 και του early 2000s έχει φύγει. Για όσους μεγάλωσαν με αυτόν, ο χυμός ήταν κάτι παραπάνω από ρόφημα. Ήταν ψυχολογία, παρέα, στυλ.