Ημέρα θλίψης στον κόσμο της μόδας: Την Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε ο θάνατος του μεγάλου Ιταλού σχεδιαστή μόδας, Τζόρτζιο Αρμάνι, σε ηλικία 91 ετών.
Το τέλος μίας εποχής
Η Armani Group εξέδωσε ανακοίνωση γεμάτη "απέραντη θλίψη", αναφέροντας: «ο δημιουργός, ιδρυτής και ακούραστη κινητήρια δύναμη: Τζόρτζιο Αρμάνι». Ο θάνατός του επήλθε στο σπίτι του, περιτριγυρισμένος από αγαπημένους ανθρώπους.
Η τελευταία του δημόσια εμφάνιση και η κατάσταση της υγείας
Εδώ και κάποιο διάστημα αντιμετώπιζε προβλήματα υγείας, γεγονός που τον ανάγκασε να απουσιάσει – για πρώτη φορά στην καριέρα του – από την Εβδομάδα Ανδρικής Μόδας του Μιλάνου τον Ιούνιο. Παρά την επιδείνωση της υγείας του, παρέμενε ενεργός, εργάζοντας μέχρι την τελευταία του ημέρα στα πρότζεκτ του οίκου.
Τα σχέδια της κηδείας
Στη Μιλάνο θα στηθεί ο θρησκευτικός χώρος απότισης, το Σάββατο και την Κυριακή, ενώ η κηδεία θα πραγματοποιηθεί σε ιδιωτικό κύκλο σε μεταγενέστερη ημερομηνία.
Λίγα λόγια για τον Τζόρτζιο Αρμάνι
Γέννηση και πρώτα βήματα: Γεννήθηκε στις 11 Ιουλίου 1934 στην Πιατσέντζα της Ιταλίας Σπούδασε ιατρική στο Πανεπιστήμιο του Μιλάνου αλλά μετά από τρία χρόνια εγκατέλειψε τον κλάδο και, αφού υπηρέτησε στον στρατό, στράφηκε στον χώρο της μόδας, ξεκινώντας από βιτρίνες και διακοσμήσεις καταστημάτων.
Ιδρυση του οίκου και άνοδος: Το 1975 ίδρυσε τον δικό του οίκο μόδας, ονομάζοντάς τον Giorgio Armani, με τη βοήθεια του στυλίστα και συνεργάτη του, Σεργιο Γκαλεότι. Πολύ γρήγορα, η μινιμαλιστική και κομψή αισθητική του κυριάρχησε, στοιχείο που έφερε την αναγνώρισή του τόσο στην Ιταλία όσο και διεθνώς.
Η επανάσταση στο tailoring: Εισήγαγε τη "χαλαρή σιλουέτα", με unlined σακάκια και απαλές γραμμές, καθώς και το γνωστό "power suit" στις γυναίκες τη δεκαετία του '80. Κράτησε ισχυρή παρουσία σε όλη τη δεκαετία του '80 και μετά, κατακτώντας το Χόλιγουντ και τη διεθνή πασαρέλα με διασημότητες να φορούν Armani σε ταινίες όπως το American Gigolo και τηλεοπτικές σειρές όπως το Miami Vice.
Επιχειρηματικό αποτύπωμα: Ο βραχίωνάς του επεκτάθηκε πολύ πέρα από τη μόδα: περιλάμβανε ξενοδοχεία, εστιατόρια, αρώματα, έπιπλα και άλλα lifestyle προϊόντα, δημιουργώντας ένα πολυεθνικό αυτοκρατορικό brand. Η περιουσία του ξεπερνούσε τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια και τον ανέδειξε σε έναν από τους πλουσιότερους Ιταλούς της Forbes.
Το καλλιτεχνικό και πολιτιστικό κληροδότημα
Ήταν από τους πρώτους που ένωσαν στυλ και επιχειρείν, κρατώντας τον απόλυτο έλεγχο του brand του, ως μοναδικός μετόχος. Ο Αρμάνι ήταν επιμελής, λεπτομερής και πειθαρχημένος, φέρνοντας επανάσταση στην άνετη πολυτέλεια.